Afscheid nemen.. - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Eline Westerink - WaarBenJij.nu Afscheid nemen.. - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Eline Westerink - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen..

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

18 September 2014 | Zuid-Afrika, Gordons Bay

Lieve allemaal,

Dan nu toch nog even mijn allerlaatste blog. Terwijl ik alweer een week op Nederlandse bodem ben, vind ik het toch nog even leuk om een afsluitende blog te schrijven.

De laatste weken dat we bij Goeie Hoop waren stond echt in het teken van afscheid nemen. Een paar weken voordat we gingen, ben je echt al bezig om steeds dingen 'voor het laatst' te doen. voor het laatst schoolrijden, voor het laatst werken op je unit, voor het laatst de baby's badderen enz. Maar ook dat kinderen steeds vaker gaan zeggen; 'auntie, ik ga je missen als je weg bent en wanneer kom je weer terug', nog meer tekeningen in ontvangst nemen.. Dat brengt je steeds weer even bij de realiteit.

Maar ook aan die weken kwam een eind en de allerlaatste week dat we bij Goeie Hoop waren hadden we vrij. In de week hebben we onze familie en vrienden van de airport gehaald. Dat was spannender dan ik had verwacht om, vooral Wilbert, na een half jaar weer te zien.. Maar dat was natuurlijk wel een erg leuke hereninging!! :) Verder hadden we het best wel druk in die laatste week. Afscheidsbladen maken, laatste bezoekjes aan mensen die we daar hadden leren kennen maar ook aan 1 van de kinderen die een poosje geleden weg is gegaan bij Goeie Hoop. Ook moesten we ons afscheidsfeestje organiseren. We hadden bedacht om de kinderen op het balkon 'upstairs' te laten komen omdat ze het geweldig vinden om boven te komen terwijl dat anders niet mag. Maar helaas regende het die dag behoorlijk dus zijn we maar naar de schuur verhuist. Daar hadden we kleden neergelegd waar ze op konden zitten en hebben we met zn alles aardappelschijfjes, kleine pizza'tjes en ijs met vruchtjes gegeten. Aan het einde kregen de kinderen een zakje met snoepjes en een foto van Fennande en mij met een verhaaltje er op geschreven. Het was erg gezellig, al was het natuurlijk voor een minder leuke reden.

En toen op maadagmiddag brak het minst leuke moment van deze periode aan.. het afscheid nemen van al die lieve kids en aunties van Goeie Hoop. Ik wist dat het erg zou zijn om afscheid te nemen maar ik had me niet voor kunnen stellen dat het zo zou zijn. Om afscheid te nemen van de kinderen en je niet weet of je ze weer terug gaat zien terwijl je met sommige kinderen een hechte band hebt opgebouwd. Eerst hebben we van de huismoeder afscheid genomen en zijn daarna naar de babyunit gegaan om afscheid te nemen. De baby's snapten er natuurlijk nog niet veel van, maar daarna moesten we van alle andere kinderen afscheid nemen. Terwijl je iedereen een 'drukkie' geeft, gaat er heel wat door je heen. Sommige kinderen zeggen iets in je oor andere kinderen geven je een kort drukkie en sommige kinderen blijven je 'drukkies' geven. Op zo'n moment kan je wel vanalles zeggen, maar komt het er niet echt uit.. Dit afscheid, was een afscheid wat ik nooit meer zal vergeten.

Na het afscheid ga je nog vaak de hele periode voorbij in je gedachten. Al de leuke momenten, minder leuke momenten, herinningeringen die ik nooit had willen missen, waarvan ik ontzettend genoten heb én herinningeren die ik voorlopig ook nog behoorlijk ga missen.

Na het afscheid bij Goeie Hoop hebben we nog 1,5 week vakantie gehouden en hebben veel gezien in het prachtige Zuid-Afrika, zoals Kruger park, Port Elizabeth, Knysna.. Al met al hebben we veel in de auto gezeten, maar hebben ook veel gezien.

En toen, op woensdagavond, brak toch echt het definitieve moment aan dat we weer het vliegtuig in moesten die ons terug naar Nederland bracht. Op donderdagmiddag liepen we de poortjes bij schiphol door.. Zo'n moment voelde erg dubbel. Het is dan heel definitief afgelopen en aan de andere kant was het ook erg leuk om, al die mensen die op ons stonden te wachten, na een half jaar weer te zien.

En nu is het al een week later en begin ik steeds iets meer te wennen om weer in Nederland te zijn. Het is vaak nog vreemd om niet al die lieve kinderen en de leuke aunties om je heen te hebben. Ik hoop dat dat toch wel snel gaat wennen, maar vergeten doen we Goeie Hoop niet meer!

Ik wil iedereen bedanken voor het meeleven, in het afgelopen half jaar, welke vorm dan ook. Ik heb dat echt gewaardeerd! Baie, baie dankie!

Liefs Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Zuid- Afrika 2014

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 1810
Totaal aantal bezoekers 9755

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 11 September 2014

Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: